Podpora kultúrneho dedičstva a cezhraničnej spolupráce v regióne prostredníctvom zvyšovania kompetencií pracovníkov mimovládnych organizáci
Slovenská verzia:
Mikroprojekt spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Programu cezhraničnej spolupráce INTERREG V-A Poľsko-Slovensko 2014-2020 a zo štátneho rozpočtu prostredníctvom Euroregiónu Beskydy.
Vedúci partner projektu - Mesto Bielsko-Biala a partner projektu - Mesto Rajec - vyzývajú mimovládne organizácie, ktoré sa venujú propagácii kultúrneho dedičstva, cezhraničnej spolupráci a propagácii pohraničia na poľskej aj slovenskej strane, aby sa zapojili do projektu s názvom: Podpora kultúrneho dedičstva a cezhraničnej spolupráce v regióne prostredníctvom zvyšovania kompetencií pracovníkov mimovládnych organizácií.
Opis projektu:
Zistilo sa, že mimovládne organizácie v poľsko-slovenskom pohraničí majú málo poznatkov a vedomostí o propagácii regiónu, jeho kultúrnych a prírodných zaujímavostí, a to z dôvodu neúčinných propagačných nástrojov alebo ich zanedbateľného využívania. Vplyv na to majú nedostatočné vedomosti a súčasným požiadavkám nedostatočne prispôsobené kompetencie pracovníkov mimovládnych organizácií v prihraničnej oblasti, čo vyplýva z malej ponuky kompetenčných školení pre mimovládne organizácie pôsobiace v prihraničnej oblasti a ktoré predstavujú obrovský propagačný potenciál pre kultúrne dedičstvo a cezhraničnú spoluprácu. Cieľom projektu je reagovať na identifikovaný problém v podobe organizovania odbornej prípravy pracovníkov mimovládnych organizácií na oboch stranách hranice, zameranej na efektívnu propagáciu prírodného a kultúrneho dedičstva v poľsko-slovenskom pohraničí.
Projekt predpokladá:
- realizáciu 4 školení:
1. Nástroje na účinnú propagáciu činností v oblasti kultúrneho dedičstva 24.10.2022 o 9.00-15.00
Cieľom školenia je poskytnúť účastníkom zručnosti pri výbere správnych nástrojov pre online a offline marketingové aktivity.
Program:
- Čo sú propagačné nástroje? - online, offline, platené, bezplatné.
- Aké propagačné nástroje možno použiť? - kľúčové technológie, webové stránky.
- Ako si vybrať správne propagačné nástroje na dosiahnutie svojich cieľov? - schopnosť používať moderné riešenia a kombinovať viaceré nástroje.
- Propagačné nástroje v procese komunikácie s adresátmi.
2. Propagácia miesta a formovanie imidžu organizácie podporujúcej kultúrne dedičstvo a cezhraničnej spolupráce 19.10.2022 o 9.00-15.00
Cieľom školenia je poskytnúť účastníkom vedomosti o tom, ako organizovať a realizovať projekty súvisiace s budovaním značky územia a imidžu organizácie podporujúcej kultúrne dedičstvo. Program:1. Čo je to propagácia miesta a prečo je imidž organizácie dôležitý?2. Nástroje na diagnostikovanie súčasného imidžu a metódy, ktoré pomáhajú pracovať na propagácii organizácie.3. Základy organizačného brandingu.4. Sociálne siete pri propagácii miesta a budovaní pozitívneho imidžu organizácie.5. Používanie imidžu organizácie na propagáciu miesta.
3. Príprava marketingovej stratégie pre štatutárne činnosti organizácie 18.10.2022 o 9.00-15.00
Cieľom školenia je poskytnúť účastníkom zručnosti na definovanie rozsahu marketingovej stratégie pre štatutárne činnosti v organizácii a na meranie pokroku v marketingovej stratégii na podporu kultúrneho dedičstva.
Program:
- Úloha marketingovej stratégie pri budovaní imidžu organizácie.
- Spôsoby definovania marketingovej stratégie.
- Spôsoby riadenia marketingovej stratégie.
- Schopnosť merať pokrok marketingovej stratégie - nástroje na meranie efektívnosti.
4. Propagácia kultúrneho dedičstva a cezhraničnej spolupráce – riadenie informácií v propagačných kampaniach organizácií 25.10.2022 o 9.00-15.00
Cieľom školenia je, aby účastníci získali zručnosti v oblasti rozvoja koherentného organizačného prístupu k správe informácií v rámci kampane na podporu kultúrneho dedičstva a cezhraničnej spolupráce.
Program:
- Riadenie informácií v marketingu
- Formulácia reklamných spotov
- Marketingové informačné systémy
- Osvedčené postupy riadenia informácií v propagačných kampaniach
- propagácia osvedčených postupov prostredníctvom filmu zobrazujúceho mimovládnu organizáciu propagujúcu kultúrne a prírodné dedičstvo.
Projekt prispeje k zvýšeniu kompetencií pracovníkov mimovládnych organizácií a zároveň poskytne konkrétne poznatky o tom, ako prispôsobiť marketingové stratégie pri budovaní imidžu prihraničného regiónu, posilnení jeho potenciálu a podpore kultúrneho dedičstva a cezhraničnej spolupráce na oboch stranách hranice.
Ciele projektu:
Hlavný ciel:
Hlavným cieľom projektu je zvýšiť kompetencie pracovníkov mimovládnych organizácií pôsobiacich v oblasti propagácie kultúrneho dedičstva a cezhraničnej spolupráce, čo prispeje k zintenzívneniu aktivít zameraných na posilnenie jeho potenciálu a rozvoj cezhraničnej spolupráce, a tým aj k budovaniu vhodného imidžu pohraničia. Cieľ sa dosiahne prostredníctvom zorganizovania 4 školení o tvorbe propagačných stratégií, akčných nástrojov alebo riadení informácií v rámci kampaní a vytvorením dvojjazyčného filmu o uplatňovaní osvedčených postupov. Školenia budú určené predstaviteľom mimovládnych organizácií pôsobiacich v oblasti kultúrneho dedičstva alebo cezhraničnej spolupráce. Účastníci na oboch stranách hranice získajú zručnosti, ktoré im umožnia budovať pozitívny imidž pohraničnej oblasti a pracovať na jej rozvoji. Pôjde o teoretické a praktické poznatky, ktoré sa budú propagovať aj medzi obyvateľmi pohraničia prostredníctvom distribúcie filmu prezentujúceho osvedčené postupy na podporu kultúrneho dedičstva a cezhraničnej spolupráce.
Špecifické ciele:
I. Zvyšovanie kompetencií a znalostí pracovníkov mimovládnych organizácií prostredníctvom účasti na spoločných školeniach, ktorých výsledkom bude zintenzívnenie aktivít posilňujúcich propagáciu a rozvoj poľsko-slovenského pohraničia, čo bude mať pozitívny vplyv na rozšírenie využívania atraktívnosti prírodného a kultúrneho dedičstva obyvateľmi, turistami a firmami.
II. Posilnenie spolupráce medzi mimovládnymi organizáciami. Cieľom je posilniť spoluprácu v cezhraničných oblastiach poľských a slovenských mimovládnych organizácií prostredníctvom výmeny skúseností, informácií a stanovenia pravidiel ďalšej spolupráce a propagácie prírodného a kultúrneho dedičstva a rozvoja pohraničia.
Obdobie realizácie projektu: 01.07-31.10.2022
Hodnota projektu: 17 115,45 EUR
Finančný príspevok Európskej únie v rámci Európskeho fondu regionálneho rozvoja predstavuje 85 %. Informácie sú k dispozícii v sídle Centra mimovládnymi organizácií v Bielsku-Białej, pl. Opatrzności Bożej 18,tel. č. +48 33 497 07 90 a na internetovej stránke https://bielsko-biala.pl/interreg
Polski:
Mikroprojekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Współpracy Transgranicznej INTERREG V-A Polska-Słowacja 2014-2020 oraz z budżetu państwa za pośrednictwem Euroregionu Beskidy.
Lider projektu Miasto Bielsko-Biała oraz partner Miasto Rajec zapraszają organizacje pozarządowe działające na rzecz m.in. promocji dziedzictwa kulturowego, współpracy transgranicznej i promocji pogranicza zarówno po stronie polskiej, jak i słowackiej do udziału w projekcie pn: Promowanie dziedzictwa kulturowego i współpracy transgranicznej regionu dzięki zwiększeniu kompetencji kadry organizacji pozarządowych
Opis projektu:
Na obszarze pogranicza polsko-słowackiego zdiagnozowano małą rozpoznawalność i wiedzę wśród organizacji pozarządowych, dotyczącą promocji regionu, atrakcji dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego, Wynika to z nieskutecznych narzędzi promocyjnych lub ich znikomego zastosowania. Wpływ na to maja niewystarczająca wiedza oraz słabo dostosowane do aktualnych wymagań kompetencje kadry organizacji pozarządowych obszaru pogranicza – co wynika z małej oferty szkoleń kompetencyjnych dostępnych dla organizacji pozarządowych działających na obszarze pogranicza a stanowiących olbrzymi potencjał promocyjny dla dziedzictwa kulturowego i współpracy transgranicznej. Projekt ma być odpowiedzią na zidentyfikowany problem w postaci organizacji szkoleń kompetencyjnych dla kadr organizacji pozarządowych po obu stronach granicy, dotyczących skutecznego promowania dziedzictwa przyrodniczo-kulturowego na pograniczu polsko-słowackim.W ramach projektu przewidziana jest:
- realizacja 4 szkoleń:
- Narzędzia efektywnego promowania na rzecz działań dziedzictwa kulturowego 24.10.2022 r. 9.00-15.00
Szkolenie ma na celu nabycie przez uczestników szkolenia umiejętności w zakresie doboru odpowiednich narzędzi do prowadzenia działań marketingowych online oraz offline.
W programie:
1. Co to są narzędzia promocji? - online, offline, płatne, bezpłatne.
2. Z jakich narzędzi promocji można korzystać? - najważniejsze technologie, serwisy internetowe.
3. Jak dobrać właściwe narzędzia promocji żeby osiągnąć zamierzony cel? - umiejętność wykorzystania nowoczesnych rozwiązań i połączenia kilku narzędzi.
4. Instrumenty promocji w procesie komunikacji z odbiorcami. - Promocja miejsca oraz kształtowanie wizerunku organizacji działającej na rzecz dziedzictwa kulturowego i współpracy transgranicznej 19.10.2022 r. 9.00-15.00
Szkolenie ma na celu nabycie przez uczestników szkolenia wiedzy w zakresie organizacji i realizacji projektów związanych z promocją marki terytorialnej i budowania wizerunku organizacji działającej na rzecz dziedzictwa kulturowego.
W programie:
1. Czym jest promocja miejsca i dlaczego wizerunek organizacji ma znaczenie?
2. Narzędzia diagnozowania aktualnego wizerunku oraz metody wspomagające pracę nad promocją organizacji.
3. Podstawy kształtowania wizerunku organizacji.
4. Media społecznościowe w promowaniu miejsca i budowaniu pozytywnego wizerunku organizacji.
5. Wykorzystywanie wizerunku organizacji do promowania miejsca. - Przygotowanie strategii marketingowej działań statutowych w organizacji 18.10.2022 r. 9.00-15.00
Szkolenie ma na celu nabycie przez uczestników szkolenia umiejętności definiowania zakresu strategii marketingowej działań statutowych w organizacji oraz mierzenia postępów w strategii marketingowej dot. promowania dziedzictwa kulturowego.
W programie:
1. Rola strategii marketingowej w budowaniu wizerunku organizacji.
2. Sposoby definiowania strategii marketingowej.
3. Sposoby prowadzenia strategii marketingowej.
4. Umiejętność mierzenia postępów w realizacji strategii marketingowej – narzędzia mierzenia efektywności. - Promocja dziedzictwa kulturowego i współpracy transgranicznej – zarządzanie informacjami w kampaniach promocyjnych organizacji 25.10.2022 r. 9.00-15.00
Szkolenie ma na celu nabycie przez uczestników szkolenia umiejętności w zakresie tworzenia spójnego podejścia w organizacji w zarządzaniu informacją w kampanii dot. promowania dziedzictwa kulturowego i współpracy transgranicznej.
W programie:
1. Zarządzenie informacją w marketingu
2. Formułowanie komunikatów reklamowych
3. Systemy informacji marketingowej
4. Dobre praktyki w zarządzaniu informacjami w kampaniach promocyjnych